A
a

Tıbbi Malzemelerin Geri Ödeme Kapsamına Alınma Süreci


TIBBİ CİHAZ BAŞVURU İŞLEMLERİ NASIL YAPILMAKTADIR?

Kurumumuzca 17.10.2024 tarihinde yayımlanan “Sosyal Güvenlik Kurumu Tıbbi Malzeme Başvuruları İle İlgili Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönerge” kapsamında A – B ve C grubu başvurular yapılmaktadır.

Başvuru Kategorileri:

A Grubu: Kurumca Bedeli Karşılanan Tıbbi Malzeme Listelerinde uygun veya benzer alan tanımı bulunmaması sebebiyle yeni bir malzeme alan tanımı ile listelere dahil edilmesi talep edilen tıbbi malzemeler için yapılacak olan başvuru grubunu,

B Grubu: Kurumca Bedeli Karşılanan Tıbbi Malzeme Listelerinde dahil edileceği benzer alan tanımı bulunmasına karşın, malzemenin farklı özellikte (boyut/ölçü/nitelikte vb.) olanlarının tanımlanarak, farklı bir alan tanımı veya mevcut olan alan tanımının düzenlenmesi sonucu listelere dahil edilmesi için yapılacak olan başvuru grubunu,

C Grubu: Kurumca Bedeli Karşılanan Tıbbi Malzeme Listelerinde yayımlanmış ve MEDULA-Hastane uygulamasına tanımlanmış bulunan alan tanımına dahil edilmesi için yapılacak olan başvuru grubunu,

• C grubu başvurular için: Başvuru esnasında yüklenecek excel tablosunun aşağıda yer alan formatta olması

   Firma Tanımlayıcı
   No

   Barkod

   SUT Kodu

   266****

   123456****

   ****0000

• C grubu Allogreft başvuruları için; başvuru esnasında yüklenecek excel tablosunun aşağıda yer alan formatta olması;

   Firma           
   Tanımlayıcı
   No

   SUT Kodu

   Barkod

   Ürün Adı

   Katalog   /               Referans
   No

   

   

   

Ayrıca; Allogreft başvuruları için;

1-Başvuru tarihi içinde Sağlık Bakanlığından alınmış barkodların onaylarını içeren yazı ve ekli ürün listesi

2-Katalog

3-Kullanma Kılavuzu

4-Görsel (Ürünün özelliklerini gösteren)

Kurumumuz web servisine başvuru esnasında yüklenmesi,

• Başvuru ekranından yapılan SUT kodu-barkod eşleştirme talebi sonrasında oluşan sadece başvuru sisteminden alınan dilekçe ile dekont aslının Kurumumuz evrak kayıt sistemine başvuru dönemi içerisinde teslim edilmesi gerekmektedir.

Başvuruların Alınması

(1) Kılavuzda tanımlanan başvurular, A grubu için yılda 2 (iki), B grubu için yılda 2 (iki) ve C grubu için yılda 3 (üç) dönem halinde yapılır. Kurum gerekli gördüğü durumlarda ilgili dönem tarihlerinde değişiklik yapabilir ve ilgili çalışma takvimi güncellenir.

(2)Kurumumuza Tıbbi Malzeme SUT Kodu-Barkod eşleştirme başvuruları Kurumumuz https://gss.sgk.gov.tr/TibbiMalzemeBasvuru/login internet adresinden yapılacaktır. ÜTS’den veya manuel olarak yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

(3) Başvurunun belirtilen dönemde yapılmadığının ya da dönemi içinde Kuruma teslim edilmediğinin tespiti halinde; başvuru dosyası firmaya iade edilir.

(4) Geri ödemeye yönelik SUT ’un tıbbi malzeme ile ilgili hükümleri (allogreftlere ait hükümler de dahil olmak üzere) hakkında yapılacak her türlü başvuru işlemleri Kılavuza göre yapılır.

(5) A, B ve C grubu başvurularda, Kılavuzda belirtilen belgeler, başvuru grubuna göre dijital olarak ve/veya Kurum Evrak Servisine elden, posta ya da kargo yoluyla teslim edilir. Gerekli teslim işlemleri kılavuzda belirtilen yöntemle yapılır. 01.01.2025 tarihi itibariyle başvuru evrakları Kuruma fiziki olarak teslim edilmeyecektir.

(6) A ve B grubunda başvuru yapılan ürünün başka bir tıbbi cihazın bileşeni, aksesuarı, yedek parçası olup olmadığı veya tek başına kullanıldığı bildirilmelidir.

(7) Kuruma bilgi ve belgeyi veren firma, başvuruda değerlendirilen her türlü bilgi ve belgelerin doğruluğundan, bilgilerin kesinleşmiş olmasından sorumludur. Hatalı verilen bilgi ve belgelere dayanılarak alınan kararlar nedeniyle Kurumun uğrayacağı zarar, bilgi ve belgeyi Kuruma sunanlardan, ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda tahsil veya tazmin edilir. Bu husus firma yetkilisinin imzaladığı taahhütnamede belirtilir ve bu taahhütname başvuru dosyasında yer alır. Ayrıca MEDULA sistemine tanımlanmış ilgili tıbbi malzeme listelerinden çıkartılır.

(8) Firma tarafından başvuru esnasında sunulan belgelerinde ve/veya Ürün Takip Sistemi (ÜTS)’de yer alan bilgilerinde herhangi bir değişiklik yapılması halinde, Kuruma 1 (bir) ay içinde yazılı dilekçe ile bildirilmesi zorunludur.

a) Kuruma bildirim yapılması halinde; Bilimsel ve Akademik Danışmanlık Komisyonuna değerlendirilmeye sunulur ve uygun görülmemesi halinde; MEDULA sistemine tanımlanmış ilgili tıbbi malzeme listelerinden çıkartılır.

b) Kuruma bildirim yapılmaması ve Kurum tarafından değişikliğin tespit edilmesi halinde; geri ödemeye alınan bir malzeme ise MEDULA sisteminde pasife alınır ve 7 (yedi) iş günü içinde firmaya bildirilir. Bilimsel ve Akademik Danışmanlık Komisyonuna değerlendirilmeye sunulur, uygun ise tekrar aktif hale getirilir, uygun görülmemesi halinde MEDULA sistemine tanımlanmış ilgili tıbbi malzeme listelerinden çıkartılır.

(9) Firmanın talebiyle ya da 2 (iki) yıl üst üste yıllık aidat yatırılmaması nedeniyle ilgili tıbbi malzeme MEDULA sistemine tanımlanmış listelerden çıkartılır.

(10) Listelerden çıkartılan barkodlara ait başvurular, bir sonraki başvuru döneminde yapılabilir.

Komisyon Kararlarına İtiraz ve Tekrar Başvuru

(1) Firma tüm başvuru gruplarında, Ön İnceleme Komisyonu, Bilimsel ve Akademik Danışmanlık Komisyonu veya Tıbbi Malzeme Değerlendirme Komisyonu tarafından reddedilen başvuruları için, her bir komisyon kararına sadece 1 (bir) kereye mahsus olmak üzere itiraz edebilir.

(2) Firma A ve B grubu başvurularda; kararın tebliğ tarihinden itibaren 30 (otuz) iş günü içinde, C grubu başvurularda ise; Bilimsel ve Akademik Danışmanlık Komisyonu kararlarına 10 (on) iş günü içinde, Ön İnceleme Komisyonu kararlarına 7 (yedi) iş günü içinde gerekçeleri, ek bilgi ve belgeler ile birlikte itiraz edebilir. Belirlenen süre içerisinde itiraz başvurusu yapılmayan başvuruların süreci ret ile sonlandırılır.

(3) Komisyon görüşlerine dayanılarak alınan kararlara yapılan itirazlar, ilgili komisyonlarca değerlendirilir.

(4) Firma verilen süreler içinde de eksiklikleri tamamlamaz veya firmanın itirazı reddedilirse, süreç sonlandırılarak firmaya, başvuru dilekçesi ve başvuru ücretine ilişkin dekont hariç, diğer asıl evrakları dijital ve/veya yazılı olarak gerekçesi belirtilerek iade edilir.

(5) Firma ret kararının verildiği tarihten sonraki dönemde tekrar başvuru yapabilir.

Herhangi bir belge/fotoğraf eklenmemiştir